3070261307 |
La matemàtica que s'aprèn tocant |
2021-2022 |
Curs. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
15/11/2021 - 24/3/2022 (20 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
ESC Escola Nova |
|
c. Santa Anna, 62 (Cervelló)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VI
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
És una activitat pensada per a millorar el model d’ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques manipulatives i competencials.
Els diferents materials i propostes mostrats seran presentats i justificats sota un context curricular i de desplegament d’habilitats i dimensions matemàtiques.
La formació es preveu fer en format on-line en directe (registrant l’assistència de tot el professorat) tot i que les sessions seran gravades convertint-se en material del centre per reviure la formació o acollir professorat substitut o de possibles canvis en la plantilla.
Al llarg de les sessions els mestres resten amb els micròfons apagats i les càmeres enceses. I les seves intervencions per fer preguntes, expressar dubtes, realitzar demandes es fan al llarg de cada sessió simplement activant el micròfon de manera puntual.
La formadora acull tots els dubtes i necessitats que se li han formulat amb anterioritat, ja sigui via telefònica com per correu electrònic, incloent-los en les sessions pertinents.
Els mestres disposen, previ a la sessió, una carpeta amb les imatges dels materials i propostes que es mostraran al llarg de d’aquesta perquè puguin elaborar els seus documents i registres de formació de la manera més còmoda possible.
|
| |
Objectius |
- Descobrir materials i propostes que permeten als infants desplegar les habilitats matemàtiques corresponents a cada cicle.
- Observar els continguts i competències que els currículums marquen per a cada cicle oferint als mestres la seguretat necessària que sentir-se autors i creadors del procés didàctic de les matemàtiques.
- Contemplar l’observació continuada dels alumnes per ajustar la pràctica didàctica i atendre la diversitat situada més en els extrems de l’interval.
- Donar eines per a valorar els recursos ja existents al centre continuant en un procés evolutiu de reflexió i millora de la didàctica de les matemàtiques.
- Enamorar o reforçar el vincle entre els mestres i les matemàtiques.
|
| |
Continguts |
- Segon cicle d’educació infantil:
Habilitats del pensament lògico matemàtic.
El desplegament del comptatge i les transformacions numèriques.
El llenguatge matemàtic.
Les mesures qualitatives i quantitatives.
La geometria de l’espai i de les formes.
Les històries matemàtiques.
- Cicle Inicial:
La comprensió del nostre sistema numèric.
La suma i la resta de la manipulació a l’abstracció.
La mesura que contextualitza realitats numèriques i el raonament matemàtic
La geometria de l’espai i de les formes.
La estadística i combinatòria que amplia la mirada de la realitat.
- Cicle Mitjà:
Els nombres racionals: fraccions i decimals dins de contextos reals.
La multiplicació i la divisió de la manipulació a l’abstracció.
La geometria de l’espai i de les formes que es mostra quantificant longituds de costats, superfícies i volums.
Les estimacions de les mesures conegudes i l’entrada dels angles.
L’estadística i combinatòria que permet contemplar numèricament l’entorn.
- Cicle Superior:
Els nombres racionals: fraccions i decimals
Els percentatges a la realitat.
La unió de la fracció, decimal i percentatge en contextos d’estadística i probabilitat.
Comprensions de múltiples i divisors en realitats concretes.
La geometria de l’espai i de les formes on l’observació cada cop es fa més i més detallada.
Contextos de mesura de proporcionalitat i els canvis d’unitats de mesura.
|
| |
Formador/a |
Lara Giménez Barragán
|
| |
Avaluació |
- Documentació i materials elaborats a través de la formació.
- Acords de centre sobre les propostes de matemàtiques manipulatives corresponents a cada cicle.
- Índex de millora en la competència matemàtica a les proves de CB.
|
| |
Requisits de certificació |
- Documentació i materials elaborats a través de la formació.
- Assistència al 80% de les sessions
|
| |
Persones destinatàries |
Docents del Centre Escola Nova de Cervelló
|
| |
E-mail |
se-baixllobregat6@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
15/11/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
dijous |
24/03/2022 |
1730 |
1930 |
|
| |